About the author

Nicola Radisis

Ο Νικολά Ραδίσης, είναι ο ιδρυτής του BeerBartender και κύριος αρθρογράφος του beerbartender.gr. Είναι Σύμβουλος Μπύρας και επιμελείται την λίστα μπύρας και αρθρογραφεί σχετικά μ' αυτή, στο House of Wine. Είναι μέλος της Ένωσης Μπάρμεν Ελλάδος, του British Guild of Beer Writers και της CAMRA.

Related Articles

  • Sakis Tympampas

    πολύ ωραίο άρθρο. Η κουλτούρα της μπύρας στην Ελλάδα δεν ήταν και ούτε είναι αναπτυγμένη και συνειδητοποιημένη, αλλά γίνονται κάποια βήματα. Μετά, υπάρχουν και βήματα πίσω. Και δυστυχώς ή ευτυχώς, η μάζα ορίζει το προϊόν και τις κατευθύνσεις. Είδατε την νέα διαφήμιση με την Fix Weiss Beer; Υπάρχει ένα λάθος, που κανένας δεν θα προσέξει/καταλάβει, και όμως θα περάσει στο υποσυνείδητο: Στο τέλος, αφού «αρπάξουν» τα βαρέλια Weiss και τσουγκρίσουν τα ποτήρια, συμβαίνει κάτι μη χαρακτηριστικό για τις Weiss που μας διαφημίζουν οτι πια τις κάναμε «δικές μας» – τσουγκρίζουν με το στόμιο και όχι με τον πάτο των ποτηριών. Όταν το marketing στοχευμένα ή κατά λάθος (λόγο άγνοιας;) παρουσιάζει λάθος ή παραποιημένα γεγονότα, έχουμε μακροπρόθεσμα αποτελέσματα σαν το «πράσινη». Η δε επιτυχία είναι μοναδικός στόχος για το προϊόν, γιατί όχι και με κόστος το μπέρδεμα του καταναλωτή. Δεν λέω, το «πράσινη» με το «λάθος τσούγκρισμα» έχουν διαφορετικό βάρος στο ζήτημα, αλλά όλα είναι μέρος και λιθαράκι στο πρόβλημα της αγοράς και αντίληψης του ζύθου στην Ελλάδα μας.

    • Nicola Radisis

      Σάκη, είναι γεγονός ότι η κουλτούρα της μπύρας στης Ελλάδας, χρειάζεται ακόμα πολύ προσπάθεια για να βελτιωθεί.

      Δυσκολεύει όμως την κατάσταση όταν δεν υπάρχει η υποστήριξη από όλους. Για την συγκεκριμένη ενέργεια η προσωπική μου άποψη είναι η παραπάνω, όπως την διάβασες.

      Για την ΦΙΞ όπως λες και συ, στο σποτ υπάρχει λάθος στο τσούγκρισμα και σωστά σημειώνει την διαφορετική βαρύτητα. Μπορούμε να πούμε πολλά ακόμα.. Σίγουρα το marketing φταίει λιγότερο, καθώς δεν έχει βαθιές ή και στοιχειώδεις γνώσεις μπύρας. Δεν στέκομαι στο σποτ. Έχω σταθεί όμως σε άλλες διαφημίσεις που πρότειναν να γίνει το προϊόν τους γρανίτα… http://beerbartender.gr/corona-experience/

      • Sakis Tympampas

        (Διάβασα και το σχετικό με την Corona – γρανίτα)
        Δεν το είδα με την κάθετη θέση στο σερβίρισμα της Weiss στο spot, αυτό είναι ακόμη πιο τραγικό από το παράδειγμα με το τσούγκρισμα. Θα πρέπει όμως να σταθούμε και στα σποτ, διότι, όπως είπα και στο άλλο post, η μάζα που τα βλέπει και «μαθαίνει» τα λάθη, θα τα συνεχίσει και άντε μετά ο κάθε επαγγελματίας ή απλά φίλος της μπύρας να αποδείξει το αντίθετο («δηλαδή ολόκληρη εταιρία κάνει λάθος ρε φίλε», έχω ακούσει). Για να βελτιωθεί λοιπόν η κουλτούρα της μπύρας, θα πρέπει να υπάρχει γνώση και σωστή ενημέρωση (δεν γίνεται πωλητής μεγάλης ζυθοποιίας να έρθει και να μην γνωρίζει στοιχειώδη πράγματα ή διαφημίσεις/προωθητικές ενέργειες με τέτοια λάθη).

        Ναι, ΦΥΣΙΚΑ και είναι απαράδεκτο όποιο μαγαζί (και μεγάλη εταιρία, άσχετο αν δεν τους προβληματίζει/δημιουργεί προβλήματα) σέβεται τον εαυτό του θα πρέπει να τηρεί κάποια απαραβίαστα στάνταρ για την μπύρα και να ενημερώνει το κοινό. Ναι, επιδιώκεται το κέρδος με κάθε ΣΩΣΤΟ και ΗΘΙΚΟ τρόπο (απαντάω πλάγια σε ποστ της Corona γρανίτα) και ΟΧΙ με ΚΑΘΕ τρόπο. Ναι, η Ελλάδα είναι μια χώρα με ανεβασμένη θερμοκρασία, γι’αυτό και μπορούμε -άποψή μου, ελέω το οτι θα ζεσταθεί και σχετικά γρήγορα- να την έχουμε το καλοκαίρι σε λίγους βαθμούς χαμηλότερους από το πρέπον, όπως δεν είναι και καθόλου λάθος να βρέχουμε τα ποτήρια με κρύο/παγωμένο νερό, για να κατεβάσουν λίγο θερμοκρασία – μέχρι εκεί, όχι τα ίδια τα ποτήρια παγωμένα φυσικά.

2014 BeerBartender - All Rights Reserved. Designed by Bliss Creative | Developed by Tsimenis